Hae tästä blogista

Löydät @nuoretpamilaiset myös Instagramista!

perjantai 12. joulukuuta 2014

Valtakunnallinen nuorten tapahtuma Seinäjoella

Kyllä aika kuluu nopeasti, on jo kuukausi siitä kun vietettiin PAMin nuorten valtakunnallista tapahtumaa Seinäjoella.

Paikalla oli noin 40 PAMilaista nuorta, ja paljon uusia kasvoja, hienoa!

Päivä aloitettiin tutustumisella. Keksimme asioita jotka yhdistivät meitä, ja niitä löytyikin yllättävän helposti! Tämän jälkeen siirryttiin koulutusosioon jonka piti Pohjanmaan aluepäällikkö Marja Salmivuori.



Koulutusosion aiheena oli ns. nollatuntisopimukset.

Marja kertoi erilaisista työsuhdemuodoista ja erilaisten työsuhdemuotojen vaikutuksesta elämiseen. Aihe herätti paljon keskustelua ja kysymyksiä.

Lopuksi esiteltiin Metallin nuorten aloittamaa Operaatio Vakiduuni - kampanjaa. Kampanjaan voi tutustua osoitteessa operaatiovakiduuni.fi

Iltapäivällä jatkettiin samasta aiheesta. Pääsimme tekemään erilaisia kannanottoja nollatuntisopimuksia koskien.

Jakauduimme kolmeen ryhmään. Ryhmät tekivät kannanottoja kirjoittamalla, kuvaamalla ja videoimalla.













Valokuvausryhmän tuotoksia

Alla linkki Nollatunti - videoon:
Nollatunti - video

Alla kirjoitelma:

Minulla on työ.
Minun työlläni on tarkoitus.
Vaatteet eivät kävele itse sovituskopista takaisin hyllyyn.
Eikä lämmin pitsa ole valmiina laatikossa.
Minä auraan kotikatusi.
Ilman minua ruoka ei olisi kaupan hyllyllä.
Arvosta sinäkin minun työtäni.

Lehdet rappukäytävässä eivät lentele itsestään ulos.
Se olen minä joka sen tekee.
Minä niistän lapsesi nenän päivähoidossa.
Se olet myös sinä.
Minä arvostan sinun työtäsi.

Päivä päättyi kouluttautumisen osalta.

Siirryimme ruokailemaan ja ilta jatkui Rytmikorjaamolla ihanan Jenni Vartiaisen keikalla! Tunnelma oli rento ja kaikilla oli hauskaa!

Seuraavana päivänä jatkettiin. Puhuimme työpaikalla ja liitossa vaikuttamisesta. Paikalla oli nuoria jotka toimivat eri luottamustehtävissä ja he kertoivat kokemuksistaan. Paikalla oli mm. luottamusmiehiä, ammattiosaston nuorisovastaavia ja nuorisovaliokuntalainen.

Viikonloppu päätettiin kahvittelemalla. Väsyneenä mutta onnellisena oli aika matkustaa kotia kohti. Meillä oli mahtava viikonloppu! Ja taas kerran sain tutustua uusiin mukaviin ihmisiin, huikeita PAMilaisia nuoria :)

Kiitos!

Maria Pulkkinen
Nuoriovaliokunnan jäsen
Pohjanmaan aluenuoret 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti